جزئیاتی از دومین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس؛ سینما اضافه شد.

رئیس سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس از اضافه شدن بخش سینما به این سمپوزیوم خبر داد.
اکبر جلیلی رئیس سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس با اشاره به اینکه دومین دوره این سمپوزیوم با تغییراتی همراه است، گفت: این سمپوزیوم در حوزه طراحی صحنه و لباس برگزار می شود که آثار مختلف در آن مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، همچنین برگزاری بزرگداشت، سمینار و کلاس های آموزشی نیز در برنامه های اصلی این سمپوزیوم است.

وی ادامه داد: اولین دوره این سمپوزیوم سال گذشته با بررسی طراحی صحنه و لباس در حوزه تئاتر برگزار شد و در این دوره قرار است علاوه بر حوزه تئاتر به سینما نیز توجه شود و در فراخوانی که به زودی منتشر می شود بخش سینما نیز گنجانده می شود.

دبیر دومین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تاکید کرد: در این سمپوزیم یک نگاه ۵ ساله دنبال می شود که براساس آن در ۵ دوره تئاتر، سینما، عکاسی، موسیقی و تلویزیون مورد بررسی قرار می گیرد که البته تمام این برنامه ریزی ها بستگی به نگاه سخت افزاری و نرم افزاری است که سالانه در اختیار ما گذاشته می شود.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش طراحی صحنه و لباس سینما به این سمپوزیوم بیان کرد: اینکه آثار تولید شده از چه سالی می توانند در این سمپوزیوم شرکت کنند هنوز مشخص نیست و برنامه نهایی به زودی اعلام می شود، البته با توجه به اینکه تا امروز بحث طراحی صحنه و لباس در سینما به صورت تخصصی بررسی نشده است، این احتمال وجود دارد که یک دهه را برای بررسی آثار سینمایی در نظر بگیریم و یا آثار از ابتدا تا سال ۹۵ بررسی شود.

جلیلی گفت: متاسفانه بسیاری از سازمان ها و نهادها از دوره اول این رویداد حمایت نکردند اما خوشبختانه با بازخورد آن در اولین دوره برگزاری، امسال برخی از نهادها که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند مانند انجمن طراحان فیلم و انجمن طراحان صحنه قول همراهی در این سمپوزیوم را به ما داده اند.

وی توضیح داد: در تلاش هستیم با خانه سینما جلسه ای برگزار کنیم تا بتوانیم حمایت آنها را نیز داشته باشیم، خوشبختانه طی جلساتی که با خانه تئاتر داشتیم این نهاد با ما در برگزاری سمپوزیوم همسو می شود و امیدوارم خانه سینما نیز در این زمینه ما را همراهی کند.

رئیس سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس ادامه داد: متاسفانه حوزه طراحی صحنه و لباس تا امروز به صورت تخصصی مورد بررسی قرار نگرفته است و این سمپوزیوم می تواند فرصتی مناسب برای بررسی تخصصی این هنر باشد.

جلیلی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا دوره دوم این سمپوزیوم را حتما در ۶ ماه اول سال برگزار کنیم.